فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

شناخت بهتر فساد مالی سه هزارمیلیارد تومانی !

رکورد فساد مالی اخیر، موسوم به اختلاس 3000 میلیارد تومانی، تنها این رقم کلان را از جیب ملت خارج نکرد بلکه پتکی بر بقایای اعتماد عمومی بود. چه کاملا واضح بود که چنین فساد مالی عظیمی بدون پشتیبانی های سیاسی و دولتی کاملاً ویژه اساساً نمی توانست رخ دهد. 

در این میان، نکته تأسف بار آن است که پرونده 3000 میلیاردی که می تواند زمینه ای برای همکاری قوا برای زدودن این لکه ننگ و اعتماد سازی مجدد باشد، با کارشکنی و فضاسازی برخی دولتی ها به عاملی برای تشدید بی اعتمادی ها تبدیل شده است. حمایت از متهمان پرونده از سوی مقامات ارشد دولتی و اینکه چرا این را گرفتند و آن را نگرفتند، نه تنها دخالت آشکار در کار قضایی است، بلکه شائبه برانگیز است و از سوی دیگر خود دولت را در مظان اتهام قرار دادن! ایکاش میدانستند که اعتماد مردم در این ماجرای بی همانند به اندازه کافی خدشه دار شده و نباید به اعتماد نیمه جان جامعه تیرخلاص بزنند.

در ادامه ایمیل بد نیست نگاهی به تصاویر زیر بیندازید که ابعاد این فساد مالی را بصورت نمادین و با مقیاس بزرگترین اسکناس چاپ شده در ایران یعنی 10000 تومانی بررسی کرده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

لطفا به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: اقتصاد
برچسب‌ها: فسادمالی

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 22 دی 1390 | 7:57 | نویسنده : masoud |

یک مجموعه‌دار (کلکسیونر) آمریکایی سکه یک سنتی متعلق به سال 1793را به قیمت یک میلیون دلار خرید.

به گفته کارشناسان مرکز حراجی که این سکه در آنجا فروخته شد، پرداخت چنین قیمتی برای یک سکه سابقه نداشته است. این سکه مسی پیش از اینکه فروخته شود توانست نظر بیش از 600کارشناس عتیقه را به‌خود جلب کند اما سرانجام قیمت یک میلیون دلاری که مجموعه‌دار آمریکایی برای آن پیشنهاد داد بقیه متقاضی‌ها را از تصاحب این سکه ناامید کرد. یکی از مسئولان حراج در این باره می‌گوید: این سکه قدیمی به‌دلیل نایاب بودنش به این قیمت شگفت‌انگیز فروخته شد.

 


موضوعات مرتبط: تازه های سکه
برچسب‌ها: سکهیک سنتی

تاريخ : پنج شنبه 22 دی 1390 | 7:39 | نویسنده : masoud |

 

تاریخچه جمع‌آوری و نگهداری جواهرات در ایران، از دوره حکومت صفویه آغاز می‌شود.تا قبل از صفویه‌، جواهرات گران‌بهایی در خزانه دولتی وجود نداشته و پادشاهان صفوی بیش‌از دو قرن به جمع‌آوری جواهرات پرداختند.

حتی کارشناسان دولت صفوی، جواهرات را از بازارهای هند و عثمانی و کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا خریداری می‌کردند و به اصفهان‌، پایتخت حکومت‌، می‌آوردند.

در پایان سلطنت شاه سلطان حسین و با ورود محمود افغان به ایران‌، خزاین دولت با حمله افغان‌ها غارت شد و مقداری از آن‌ها که به وسیله محمود افغان به اشرف افغان منتقل شده بود، پس از ورود شاه تهماسب دوم به اصفهان‌، به چنگ نادر افتاد و از خروج آن‌ها از ایران جلوگیری شد.

بعداً نادر برای پس گرفتن آن قسمت از جواهرات که به هندوستان منتقل شده بود، نامه‌هایی به دربار هند نوشت‌، اما جواب نامساعد شنید. پس از لشکرکشی نادر به هند، محمدشاه گورکانی مبالغی نقدینه‌، جواهر و اسلحه تسلیم نادر کرد.

اما بخشی از اموال و خزاینی که نادر از هندوستان به دست آورده بود به ایران نرسید و در راه بازگشت به ایران از میان رفت‌.

نادر پس از بازگشت به ایران‌، مقدار قابل ملاحظه‌ای از جواهرات را به رسم ارمغان برای امرا و حکام و شاهان کشورهای همسایه فرستاد.

هم‌چنین مقداری از اشیای نفیس و مرصع را به آستان حضرت امام‌رضا (ع‌) تقدیم کرد و مقداری را نیز به سپاه خود بخشید.

در سال 1160 پس از قتل نادر، احمد بیگ افغان ابدالی‌، از سرداران نادر، دست به غارت جواهرات خزانه نادر زد. از جمله گوهرهایی که از ایران خارج شد و هرگز بازنگشت‌، الماس معروف کوه نور بود. این الماس در سال 1266 به ملکه ویکتوریا اهدا شد.

در دوران قاجار مجموعه جواهرات جمع‌آوری و ضبط شد و تعدادی از جواهرات بر تاج کیانی‌، تخت نادری‌، کره جواهرنشان و تخت‌طاووس نصب گردید.

در سال 1316 ، قسمت عمده جواهرات به بانک ملی ایران منتقل شد و پشتوانه اسکناس و بعداً وثیقه اسناد بدهی دولت به بانک بابت پشتوانه اسکناس قرار گرفت‌.

خزانه فعلی در سال 1334 ساخته و در سال 1339 با تأسیس بانک مرکزی ایران افتتاح و به این بانک سپرده شد.

این موزه تا قبل از انقلاب فعالیت داشته و بعد از آن تعطیل و دوباره در سال 1369 برای عموم بازگشایی شد.

جواهرات مهم این موزه الماس دریای نور، تخت طاووس یا تخت خورشید، تخت نادری و کره جواهر نشان است‌.

موزه جواهرات ملی با مساحتی حدود 1000 مترمربع مجهز به سیستم ایمنی است که توسط آلمانی‌ها ساخته شده است‌.

لطفا به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: دانستنی ها
برچسب‌ها: موزهجواهراتملی

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 دی 1390 | 17:13 | نویسنده : masoud |

در زیر لیستی از گرانترین سکه های جهان را ارائه شده
 

 

- سکه دلار با موهای افشان  (Flowing Hair dollar)
این سکه بعد از اینکه به قیمت 85/7 میلیون دلار فروخته شد، در جایگاه نخست این لیست قرار گرفت.
این سکه در سال 1794 و از جنس نقره ضرب شده که به خاطر کمیاب بودن همیشه، ارزشمندترین سکه های ایالات متحده به حساب میرفته است.

 

 

بقیه در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: تازه های سکه
برچسب‌ها: گرانترینسکه هاجهان

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 دی 1390 | 16:54 | نویسنده : masoud |

بزرگ ترین و گران قیمت ترین قطعه طلای موجود در جهان روز پنجشنبه در استرالیا رونمایی شد. وزن این سکه طلا بیشتر از هزار کیلو است و ارزش آن بالغ بر چهل میلیون یورو برآورد شده است. در یک طرف این سکه طلا، تصویر یک کانگورو در حال پریدن و در طرف دیگر آن چهره ملکه انگلیس که استرالیا تحت حاکمیت او محسوب می شود، حک شده است.
این قطعه طلای بزرگ و باارزش در آستانه نشست سران کشورهای مشترک المنافع در شهر پرث به نمایش گذاشته شده است. نشست نمایندگان کشورهای مشترک المنافع قرار است در شهر پرث که در یک منطقه سرشار از معادن قرار گرفته است، برگزار شود. 
ادهاربوز، از مسئولان مالی شهر پرث، با بیان اینکه این سکه طلا بزرگ ترین قطعه طلای موجود در جهان است، اعلام کرد نود و نه ممیز نود و نه صدم درصد عناصر تشکیل دهنده این سکه طلای باارزش را که یک هزار و دوازده کیلوگرم وزن دارد، طلای خالص تشکیل می دهد. پهنای این سکه طلای بزرگ هشتاد سانتیمتر و ضخامت آن دوازده سانتیمتر است. ساخت این سکه طلای بزرگ هجده ماه وقت گرفته است. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پرث، ارزش این قطعه طلا پنجاه و سه میلیون و پانصد هزار دلار استرالیا معادل چهل میلیون و چهارصد هزار یورو برآورد شده است. 


 ساخت این سکه طلای بزرگ هجده ماه وقت گرفته است.

 
این سکه طلا بزرگترین و گرانترین سکه طلای جهان است، اعلام کرد نود و نه ممیز نود و نه صدم درصد عناصر تشکیل دهنده این سکه طلای باارزش را که یک هزار و دوازده کیلوگرم وزن دارد، طلای خالص تشکیل می دهد. پهنای این سکه طلای بزرگ هشتاد سانتیمتر و ضخامت آن دوازده سانتیمتر است. ساخت این سکه طلای بزرگ هجده ماه وقت گرفته است. 
ارزش این قطعه طلا پنجاه و سه میلیون و پانصد هزار دلار استرالیا معادل چهل میلیون و چهارصد هزار یورو برآورد شده است.
 
 


بقیه عکس ها در ادامه مطلب
 
حتما ببینید!!!

 


موضوعات مرتبط: تازه های سکه

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 دی 1390 | 13:7 | نویسنده : masoud |
 

آخرین نیوز: این گروه، یک مجسمه طلایی رنگ به شکل یک سکه خمیده طراحی کرده است. این مجسمه یک آهنربای قوی است و شهروندان سکه های خود را به سطح طلایی رنگ آن متصل می کنند. هرکسی می تواند بنا برذوق خودش، در هر نقطه از مجسمه، سکه خود را قرار دهد و یا حتی اسم خود را بنویسد و علاوه بر سرگرمی، در یک کار خیر نیز سهیم باشد.

این طرح ابتدا در جشنواره طراحی لندن ارائه شد و پس از استقبال مدیران جشنواره و همچنین مدیران شهری، سبرای بهره برداری در بخش مرکزی شهر نصب شد. این سکه عظیم الجثه مغناطیسی، در مدت زمان برپایی، با استقبال عموم مردم مواجه شده است و نقش به سزایی در ایجاد مشارکت عمومی در شهروندان ایفا کرده است.

 


موضوعات مرتبط: دانستنی ها

تاريخ : سه شنبه 20 دی 1390 | 22:58 | نویسنده : masoud |

وسواس زندگی من را بدتر می‌کند اما کار من را بهتر.

 

این پیام یک هنرمند است که برای انتقال آن به مردم از ۲۵۰ هزار سکه استفاده نموده است.

 

استفان هنرمندی است که برای نوشتن و نمایش این پیام به صورت یک نقاشی دیواری از

 

تعداد ۲۵۰ هزار سکه و صرف ساعت‌ها وقت و انرژی  توانست این پروژه را به پایان برساند.

 

 

 

استفان به کمک تعدادی از دوستان خود به مدت شش روز این پازل را کامل کردند

 

تا پیام خود را به شیوه ای هنرمندانه و زیبا به سمع و نظر مردم برساند.

 

 


موضوعات مرتبط: تازه های سکه

تاريخ : یک شنبه 18 دی 1390 | 8:11 | نویسنده : masoud |

 

باید بدانید که برای داشتن چنین اسکناسی که تعداد محدودی از آن به چاپ رسیده و هرگز به دست افراد عادی قرار نگرفته، مبلغی معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باید بپردازید.

سایت تفریحی و خبری khabar.akhjoonbazi.com - عکس اسکناس یک میلیارد تومانی

 


موضوعات مرتبط: دانستنی ها

تاريخ : یک شنبه 18 دی 1390 | 7:56 | نویسنده : masoud |

سکه طلا نوعی از پول رایج هر کشور و ملتی است که از دیر باز پر ارزش بوده و در بازرگانی و پس انداز از ارزش و اعتبار زیادی در نزد مردم برخوردار بوده است و در زمان حال هم سکه طلا بعنوان یک ذخیره و پشتوانه مالی مناسب نزد مردم ارزشمند است حال بگویید می‌دانید گران قیمت‌ترین سکه جهان کجاست و چه خصوصیاتی دارد؟

دولت استرالیا سکه ای از طلا ساخته است که ارزش آن معادل ۵۷ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار می‌باشد. این سکه 1000 کیلوگرم برابر با 1 تن وزن ، 80 سانتیمتر قطر و 12 سانتیمتر ضخامت دارد. عیار طلای بکار رفته در این سکه ۹۹.۹۹ درصد می‌باشد و ارزش حک شده آن بر روی سکه یک میلیون دلار می باشد. اما اگر اهل حساب و کتاب باشید و قیمت جهانی طلا را داشته باشید خواهید دانست ارزش آن خیلی بیشتر از آن چیزی است که بر روی سکه ضرب شده است.

 

 


موضوعات مرتبط:

تاريخ : جمعه 16 دی 1390 | 13:24 | نویسنده : masoud |

مطالعه تاریخچه " تومان" در ایران

که روز به روز ارزش آن پایین تر می آید خالی از لطف نیست.

در زمان های دور واحد پول ایران بر مبنای "دینار" بنا شده بود و دینار، واحد قدیمی پول روم و بعد امپراتوری روم شرقی بود و "دیناریوس" خوانده می شد. یک دیناریوس روم شرقی برابر با یک سکه نقره بود که وزنش در مواقع مختلف فرق می کرد. این واحد پول بعد از فتح اراضی روم شرقی به دست مسلمانان، از طرف اونها به عنوان نام واحد پول انتخاب شد و تبدیل شد به دیناری که امروزه هم در کشورهای عربی از آن استفاده می شود. به همین ترتیب، سلطنتها و حکومتهای ایرانی هم از دینار استفاده می کردند. اما به تدریج، در نتیجه تورم و بی ارزش شدن پول، احتیاج به واحدهای پولی بزرگتر پیش اومد. این واحدها همه بر مبنای دینار بنا شده بودند.
اولین واحد پولی، سکه صد دینار (صنار) بود که توسط سلطان محمود غزنوی ضرب شد و به اسم "محمودی" نامیده می شد. در همان زمان، شاهان سامانی ماورالنهر، سکه های نقره پنجاه دیناری ضرب کردند که "شاهی" نامیده می شد. در حقیقت، یک شاهی، نصف یک محمودی یا به عبارت دیگر، یک محمودی، دو شاهی بود. تا زمانهایی سکه های نقره مورد استفاده، شاهی و محمودی بودند. واحدهای دیگری مثل "قران" (1000 دینار) و تومان (10000 دینار)، فقط واحد محاسبه بودند و عملا" هیچ سکه ای به نام قران یا تومان ضرب نمی شد (کلمه تومان از لفظ مغولی تومان به معنی ده هزار است. نمونه اش را در منصب "تومان باشی" می شود دید: فرمانده ده هزار نفر).
در دوره صفوی، شاه عباس شروع به ضرب یک سکه کرد به ارزش 200 دینار یا دو محمودی. این سکه به "عباسی" معروف شد و بسیار مورد استفاده قرار گرفت. در همین زمان، به علت رابطه پرتغال با ایران، سکه های پرتغالی در ایران رایج شد. این سکه ها "رئال" نام داشتند (که هنوز هم واحد پول بعضی از مستعمرات سابق پرتغال، مثل برزیل است). این واحد پول، بر مبنای وزنش، مطابق 1175 دینار گرفته شد و در ایران به این اندازه خریده می شد.
سکه رئال پرتغال در ایران به عنوان ریال رواج پیدا کرد به این ترتیب دولت ایران دست به ضرب سکه های ریال زد که برای مبالغ بالا بکار می رفت. در اواخر قرن هجدهم میلادی، نادرشاه افشار هم یک نوع سکه به ارزش 500 دینار ضرب کرد که به اسم خودش "نادری" خوانده می شد، اما خیلی زود در فرهنگ عام به جای لفظ نادری، استفاده از لفظ "ده شاهی" (شاهی= پنجاه دینار: 500 دینار= ده شاهی) رواج پیدا کرد.
در طول سلطنت قاجار، سکه های مورد استفاده در ایران، شاهی، صنار، عباسی، و ده شاهی بودند، و در اواخر دوره قاجار، سکه های هزار دیناری و دوهزار دیناری هم ضرب شدند (یک قرانی و "دوزاری"). در ابتدای سلطنت پهلوی برای یکدست شدن واحد پول ایران، سکه های ریال بجای 1175 دینار به مبلغ 1000 دینار ( مطابق قران) کاهش داده شدند و واحد پول "ریال" نام گرفت. در همان دوران پهلوی هم بعد از تورمهای اقتصادی مختلف و رواج پول کاغذی، اسکناسهای پنج ریالی و ده ریالی (یک تومانی) چاپ شدند.
تومان به عنوان واژه‌ای كه امروز كاربردی بیشتر از ریال، واحد پول رسمی دارد، از واژه تركی به معنای ده‌هزار وارد زبان فارسی شده است. تومان تا پیش از 1310 واحد پولی معادل با 10000 دینار بوده است. پیش از آن، ‌حدفاصل سال‌های 1798 تا 1825 میلادی تومان واحدی معادل 8 ریال بوده‌ كه هر ریال خود معادل 1250 دینار می‌بوده است. در این دوران یك قران واحدی برابر 1000 دینار یا یك دهم تومان بود. اما پس از سال‌ 1932 میلادی، 1310 هجری شمسی هر تومان با 10 ریال معادل شد و از آن پس "تومان"، عملا واحد پول غیر رسمی در زندگی روزمره ایرانیان شد.

 


موضوعات مرتبط:

تاريخ : جمعه 16 دی 1390 | 13:15 | نویسنده : masoud |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب بازی سیاه
  • وب کنترل سی
  • وب تراوین
  • وب آسان گل