فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

یوگسلاوی

یوگسلاوی، نام سه موجودیت سیاسی بود که در بخش عمده سده ۲۰ به‌صورت پی‌درپی در بخش غربی بالکان وجود داشتند. این سه کشور، پادشاهی یوگسلاوی، جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی و جمهوری فدرال یوگسلاوی بودند.

واژهٔ یوگسلاوی از دو بخش یوگ (jug به معنی جنوب) و اسلاوی (slaveni، اشاره به نژاد اسلاو) تشکیل شده‌است.

 

نخستین یوگسلاوی

نخستین کشور که به نام یوگسلاوی خوانده شد، پادشاهی یوگسلاوی بود که تا پیش از ۳ اکتبر ۱۹۲۹ با نام پادشاهی صربستان، کرواسی و اسلوونی شناخته می‌شد. این کشور پس از جنگ جهانی اول و در ۱ دسامبر ۱۹۱۸ با اتحاد جمهوری اسلوونی، کرواسی و صربستان و پادشاهی صربستان تشکیل شد. جمهوری اسلوونی، کرواسی و صربستان از سرزمین‌های پیشین امپراتوری اتریش-مجارستان بود، ولی پادشاهی صربستان کشوری از قبل مستقل بود. کشور پادشاهی یوگسلاوی در طی جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۴۱ مورد تهاجم و اشغال نیروهای محور قرار گرفت و به‌دلیل اتفاقاتی که بعداً رخ داد در سال‌های ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۵ به‌طور رسمی از میان رفت.

 

دومین یوگسلاوی

دومین کشور با نام یوگسلاوی، جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی بود. این نام، نخستین بار توسط جنبش مقاومت پارتیزان‌های یوگسلاو در دوران جنگ جهانی دوم به‌کار رفت. این کشور در سال ۱۹۴۶ و زمانی که یک حکومت کمونیستی در آنجا ایجاد شد، به جمهوری فدرال خلق یوگسلاوی تغییر نام داد ولی در سال ۱۹۶۳ دویاره به همان جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی تغییر نام داد. این کشور، بزرگ‌ترین حکومت یوگسلاو بود چون که ایستریا، ریکا و زادار هم پس از جنگ جهانی دوم به یوگسلاوی افزوده شدند. جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی، از شش جمهوری سوسیالیستی و دو استان سوسیالیستی خودمختار تشکیل می‌شد که عبارتند از:

نام
پایتخت
پرچم
نشان ملی
موقعیت
جمهوری سوسیالیستی بوسنی و هرزگوین سارایوو
Flag of SR Bosnia and Herzegovina.svg
Coat of Arms of the Socialist Republic of Bosnia and Herzegovina.svg
SFRY Bosnia and Herzegovina.png
جمهوری سوسیالیستی کرواسی زاگرب
Flag of SR Croatia.svg
Coat of Arms of the Socialist Republic of Croatia.svg
SFRY Croatia.png
جمهوری سوسیالیستی مقدونیه اسکوپیه
Flag of the SR Macedonia.svg
Coat of arms of Macedonia.svg
SFRY Macedonia.png
جمهوری سوسیالیستی مونته‌نگرو تیتوگراد، امروزه پودگوریتسا
Flag of SR Montenegro.svg
SR Montenegro coa.png
SFRY Montenegro.png
جمهوری سوسیالیستی صربستان
استان سوسیالیستی خودمختار کوزوو
استان سوسیالیستی خودمختار وویوودینا
بلگراد
پریشتینا
نووی ساد
Flag of SR Serbia.svg
SR Serbia coa.png
SFRY Serbia.png
جمهوری سوسیالیستی اسلوونی لیوبلیانا
Flag of SR Slovenia.svg
SR Slovenia coa.png
SFRY Slovenia.png

 

 سومین یوگسلاوی

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری سوسیالیستی یوگسلاوی هم در جریان جنگ‌های یوگسلاوی تجزیه شد و تنها دو جمهوری صربستان و مونته‌نگرو باقی ماندند که تا سال ۲۰۰۳ با نام جمهوری فدرال یوگسلاوی شناخته می‌شدند (سومین کشور با نام یوگسلاوی). در سال ۲۰۰۳، کشور یوگسلاوی به صربستان و مونته‌نگرو تغییر نام داد. برخی کشورها مانند آمریکا، از سال ۱۹۹۲ به این کشور، صربستان و مونته‌نگرو می‌گفتند.[۱]

در ۳۱ مه ۲۰۰۶، همه‌پرسی استقلال در مونته‌نگرو برگزار شد و ۵۵٫۵٪ شرکت‌کنندگان، رأی به استقلال مونته‌نگرو دادند. با جداشدن مونته‌نگرو از صربستان، نام یوگسلاوی به تاریخ پیوست.

 

 ******برای خرید تماس بگیرید******

 

سکه های 50 و 20 و 10 دینار یوگسلاوی

جنس :برنج      تاریخ صدور: 1955

(((فروخته شد)))

 

سکه 10 دینار سال 1980 یوگسلاوی

جنس : نیکل       وزن: 9.7 گرم

(((فروخته شد)))

  


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکهیوگسلاویصربستان

تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1391 | 23:32 | نویسنده : masoud |

مکزیک

پرونده:Flag of Mexico.svg      پرونده:Coat of arms of Mexico.svg

             پرچم                                نشان ملی

ایالات متحد مکزیک یا مکزیک، کشوری است در آمریکای شمالی. این کشور بیش از ۱۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن مکزیکوسیتی، پرجمعیت‌ترین شهر دنیا است.

زبان اداری و کاربردی در مکزیک زبان اسپانیایی است اما این کشور یک زبان رسمی ندارد و از سال ۲۰۰۳، تعداد ۶۲ زبان بومی سرخ‌پوستی نیز به عنوان «زبان‌های ملی» ثبت شده و رسمیت یافته‌اند. کشور مکزیک بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی‌زبان جهان است و حدود یک‌سوم از کل اسپانیایی‌زبان‌های جهان در مکزیک زندگی می‌کنند. ۷۰ درصد مردم مکزیک از تبار مستیزو (دورگه سفیدپوست و سرخ‌پوست)، ۱۵ درصد سفیدپوست و ۹.۸ درصد سرخ‌پوست هستند. ۸۲.۷٪ مردم آن مسیحی کاتولیک و ۷.۹ درصد پیرو دیگر شاخه‌های مسیحیت هستند.

این کشور از شمال با ایالات متحده آمریکا و از جنوب شرقی با گواتمالا و بلیز هم‌مرز است. همچنین اقیانوس آرام، در غرب و جنوب، خلیج مکزیک در شرق و دریای کارائیب در جنوب شرق آن را دربرگرفته‌اند. این کشور با حدود ۲ میلیون کیلومتر مربع وسعت، ۱۴اُمین کشور وسیع دنیا و ۱۱اُمین کشور پرجمعیت دنیاست.[۱]

نخستین آثاری که از انسان در آمریکای میانی به دست آمده متعلق به ۴۰ هزار سال پیش است. مکزیک همچنین مهد یکی از مهم‍‌ترین تمدن‌های باستان، آزتک، بوده‌است. مکزیک در سده ۱۶ میلادی توسط هرنان کورتس کشف شد و در سال ۱۵۱۹ تمدن‌های بومی مکزیک از سوی اسپانیایی‌ها مورد حمله قرار گرفتند. این کشور از سال ۱۵۲۱ تا جنگ‌های استقلال مابین ۱۸۲۱-۱۸۱۰ مستعمره اسپانیا بوده‌است.[۲] مکزیک پرجمعیت‌ترین منطقه تحت‌الحمایه اسپانیا بود. پس از سه قرن استیلای امپراتوری اسپانیا، سرانجام در سال ۱۸۱۰ استقلال مکزیک از اسپانیا اعلام شد.

http://www.iho-ohi.org/wp-content/mexico.jpg

 

سکه 1 Peso به تاریخ 1975

جنس : نیکل      وزن: 9.7 گرم  

 فروخته شد 

 

 سکه های دو فلزی 1-2-5 Pesos

تلریخ صدور: 1992     جنس: نیکل و برنج

 فروخته شد

  ******برای خرید تماس بگیرید******

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکهمکزیک

تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1391 | 16:6 | نویسنده : masoud |

الجزایر

پرونده:Flag of Algeria.svg           پرونده:Algeria coa.png

             پرچم                                نشان ملی

اَلجَزایر (به عربی: الجزائر) کشوری است در شمال قاره آفریقا، میان مراکش و تونس. پایتختش الجزیره نام دارد. مردم الجزایر عرب و بربر هستند، و دین رسمی‌شان اسلام و مذهبشان سنی است. مساحت آن ۲/۳۸۱/۷۴۱ کیلومتر مربع و در آمار سال ۲۰۰۹ (میلادی) جمعیت آن ۳۵/۳۶۹/۰۰۰ نفر بوده‌است. زبان رسمی الجزایر عربی است ولی به زبان فرانسوی وبربر نیز صحبت می‌کنند.

الجزایر کشوری در شمال قاره آفریقا است، که از سمت شرق به تونس و لیبی از سمت غرب به مراکش و صحرا، از جنوب غربی موریتانی، از سمت شمال به دریای مدیترانه و از سمت جنوب به نیجر و مالی محدود است. مساحت آن حدود ۲/۳۸۱/۷۴۱ کیلومتر مربع یعنی تقریبا سه برابر فرانسه و در حدود یک برابر و نیم ایران است.

پیش از چیرگی فرانسه، کشوری مستقل بشمار می‌رفت و اداره کشور به دست یک شخص که لقب (داعی) نامیده می‌شد اداره می‌گردید. الجزایر به سه استان بزرگ تقسیم شده بود و اداره هر استان به دست یک نفر که به‌عنوان (بای) خوانده می‌شد قرار داشت.

در سال‌های اخیر افکار استقلال‌طلبانه در آنجا رواج یافت و مردم الجزایر حکومتی آزاد تشکیل داده با دولت فرانسه جنگیدند. پیکار آنان به استقلال الجزایر انجامید

 

سکه های زیبای الجزایر

 تاریخ صدور: 1992 تا 2000

 فروخته شد

 

 ******برای خرید تماس بگیرید******

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکهالجزایر

تاريخ : دو شنبه 30 مرداد 1391 | 15:17 | نویسنده : masoud |

اردن

پرونده:Flag of Jordan.svg       پرونده:Coat of Arms of Jordan.svg

             پرچم                                نشان ملی

نام رسمی این کشور اُردُن هاشمی (به عربی: اَلمَمْلَکَة اَلأُرْدُنِیَّة اَلهَاشِمِیَّة) است و نام بین‌المللی آن اردن است. پایتخت اردن شهر اَمّان است.
 
اردن یک کشور پادشاهی است که در کرانه خاوری رود اردن واقع شده‌است. جمعیت این کشور ۶.۵ میلیون نفر است و ۹۸ درصد مردم آن عرب هستند.
 
نوع حکومت آن پادشاهی مشروطه و پادشاه کنونی آن ملک عبدالله دوم است. واحد پول اردن دینار اردن می‌باشد.
 
مردمان نَبَطی از هزاره‌های یکم و دوم پیش از میلاد در این منطقه زندگی می‌کردند. کشور اردن در سال ۱۹۲۱ تأسیس شد و در سال ۱۹۲۲ به عنوان یک تحت‌الحمایه بریتانیا به رسمیت شناخته شد و در سال ۱۹۴۶ به استقلال رسید. نیمی از کشور اردن را صحرای عرب پوشانده ولی بخش غربی کشور در هلال حاصلخیز واقع شده و دارای زمین‌های قابل کشت و هم‌چنین جنگل است.

پرونده:Four Seasons Amman.jpg

مجموعه ای بسیار زیبا و کم نظیر 

شامل 20 مدل از سکه های اردن

 برای اطلاع از جزئیات بیشتر تماس بگیرید 

فروخته شد

 


******برای خرید تماس بگیرید******

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش

تاريخ : جمعه 27 مرداد 1391 | 11:34 | نویسنده : masoud |

         

           پرچم                                                  نشان ملی

 

ایالات متحدهٔ آمریکا (به انگلیسی: United States of America و به اختصار: USA) کشوری در آمریکای شمالی، و به پایتختی شهر واشنگتن دی‌سی است. آمریکا سومین کشور پر جمعیت دنیا و چهارمین کشور پهناور جهان است، و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود. آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۳٬۰۰۰ میلیارد دلار در سال و ۱۹٪ قدرت خرید جهان، بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای جهان را دارا است.

نظام حکومتی آمریکا در چارچوب قانون اساسی، و بر اساس سیستم جمهوری فدرال بنیان نهاده شده‌است. این کشور در سال ۱۷۷۶ میلادی (۱۱۵۵ ه.خ.)، در پی اعلام استقلال و اتحاد ۱۳ مستعمرهٔ سابق بریتانیا شکل گرفت.

کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، در غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا، و از جنوب با مکزیک همسایه‌است. این کشور از راه پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. آمریکا همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. به علاوه، مجموعه‌ای از جزیره‌ها، ناحیه‌ها، و مناطق متعلق به آمریکا در سراسر جهان پراکنده‌اند.

این کشور با نام‌های دیگری مانند ایالات متحدهٔ امریکا، (اِمریکا یا آمریکا) ایالات متحده، اتازونی (برگرفته از واژهٔ فرانسوی États-Unis، به معنای ایالت‌های متحد) و (بطور عامیانه) ینگه دنیا نیز خوانده می‌شود.

ایالات متحده آمریکا پس از حضور در جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم، قدرت اثرگذاری خود در جهان را گسترش داد. آمریکا به عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده‌است و از بنیانگذاران پیمان نظامی ناتو محسوب می‌شود. و پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد به عنوان یک ابرقدرت منحصر به فرد درآمد. شهروند ایالات متحدهٔ آمریکا را معمولاً «آمریکایی» می‌نامند.

سکه های 5 سنتی یادبودی آمریکا

تاریخ صدور: 2004 تا 2006

جنس : نیکل       وزن: 5 گرم

فروخته شد

 

 سکه 1 دولاری آمریکا

تاریخ صدور: 2000 تا 2009

جنس : مس ، نیکل روی       وزن: 8.7 گرم

 موجودی تغییر کرد : فروخته شد 

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکهآمریکا

تاريخ : پنج شنبه 26 مرداد 1391 | 10:47 | نویسنده : masoud |

جمهوری مقدونیه

پرونده:Flag of Macedonia.svg      پرونده:Coat of arms of the Republic of Macedonia.svg

             پرچم                                      نشان

مَقدونیه کشوری است در جنوب شرقی اروپا و شمال یونان. این جمهوری در سال ۱۹۹۱ از یوگوسلاوی پیشین مستقل شد. پایتخت آن شهر اسکوپیه است و از شهرهای مهم دیگر آن شهر اوهرید، بیتولا و استروگا است.

در سده ششم و پنجم پیش از میلاد، مقدونیه پادشاهی مستقل خود را داشت که بر خلاف آتن و اسپارت در یونان، همپیمان هخامنشیان بود. این اتحاد به اندازه ای بود که اسکندر، پادشاه مقدونیه در آنزمان، نقش سفیر ایران را در یونان ایفا میکرد. در سده چهارم پیش از میلاد مسیح، فیلیپ مقدونی سرزمین مقدونیه در شمال یونان را به زیر سلطه گرفت و با تاسیس یک ارتش نیرومند با سپاهیان فالانژ و آوردن فیلسوفان بزرگی چون ارسطو به آنجا، برای کشور خود به پایتختی پلا آوازه ای فراهم کرد. با اینحال اقدامات به موقع پادشاه هخامنشی، اردشیر سوم، مانع از توسعه طلبی او شد. با مرگ شاهنشاه ایران، فیلیپ به شهرهای یونانی یورش برده و برخی از آنان را مجبور به اطاعت از خود کرد. او از ضعف سیاسی ایران پس از اردشیر سوم بهره برداری کرده و تلاش کرد با شعار آزادسازی شهرهای یونانی از یوغ ایرانیان، پشتیبانی یونانیان را بدست آورد. که در همین زمان در یک مراسم جشن در یونان (احتمالا با توطئه همسرش المپیا و پسرش اسکندر) به طرز مرموزی کشته شد. پس از او پسرش اسکندر مقدونی، کارهای ناتمام پدر را تکمیل کرده و چیرگی مقدونیان بر همه یونان اروپایی را محقق کرد. برخی شهرهای یونانی از ترس به مقدونیان پیوستند و بسیاری جنگیده و شکست خوردند. مثلا شهر تبس پس از شکست از اسکندر، به طور کامل به اسارت و بردگی گرفته شد. و آنگاه اسکندر در 336 پیش از میلاد به داریوش سوم، واپسین شاهنشاه هخامنشیان، اعلام جنگ کرد. او پس از شش سال جنگ، موفق به فتح امپراتوری ایران شد. با درگذشت او در 322 پ.م قلمرو جهانی اش میان سه سردار او تقسیم شد. در این زمان مقدونیه به زیر کنترل آنتیگونس رفت. پس از چندی شهرهای یونانی بر مقدونیان شوریده و یک به یک مستقل شدند.

 سری سکه های مقدونیه

تاریخ صدور: 1993 تا 2008

جنس : برنج وزن: 7 گرم

فروخته شد

 برای خرید تماس بگیرید

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکهمقدونیه

تاريخ : پنج شنبه 26 مرداد 1391 | 9:59 | نویسنده : masoud |

آلمان غربی یا فدرال

پرونده:Flag of Germany.svg      پرونده:Coat of Arms of Germany.svg

               پرچم                                     نشان

آلمان غربی (نیز جمهوری فدرال آلمان) کشوری بود که پس از پایان جنگ جهانی دوم و شکست رایش سوم، ایجاد شد و تا سال ۱۹۹۰ وجود مستقل داشت. در این سال با پیوستن به آلمان شرقی، جمهوری فدرال آلمان تشکیل شد. دو کشور آلمان شرقی و غربی، بنا بر توافق سران آمریکا و انگلیس با اتحاد جماهیر شوروی، در کنفرانس یالتا در مورد جداسازی آلمان در سال ۱۹۴۹ اعلام موجودیت کردند. به موجب این قرارداد آلمان به چهار منطقه تقسیم شد، نیروهای فرانسه در جنوب غرب، انگلیس در شمال غرب، آمریکا در جنوب و اتحاد جماهیر شوروی در شرق مستقر شدند. سه منطقه انگلیس، فرانسه و آمریکا با نام جمهوری فدارال آلمان (آلمان غربی) و منطقه شرقی با نام جمهوری دموکراتیک آلمان (آلمان شرقی) اعلام موجودیت کردند. در سال ۱۹۹۰ جمهوری دموکراتیک آلمان به پیوستن با جمهوری فدرال آلمان رای داد و آلمان متحد با نام جمهوری فدرال آلمان اعلام موجودیت کرد.

سکه های 2 Mark

تاریخ صدور: 1957 تا 1997

جنس : نیکل      وزن: 7 گرم

تمام 2 مارکی ها فروخته شد

 سکه 5 Mark

تاریخ صدور: 8 198 تا 1997

جنس : نیکل       وزن: 10 گرم

فروخته شد

 


 ******برای خرید تماس بگیرید******


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکهآلمان غربی

تاريخ : چهار شنبه 25 مرداد 1391 | 16:19 | نویسنده : masoud |

آلمان نازی یا رایش سوم

پرونده:Flag of German Reich (1935–1945).svg               پرونده:Reichsadler der Deutsches Reich (1933–1945).svg

          پرچم                                         نشان

آلمان نازی یا رایش سوم که به طور رسمی از سال ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۳ رایش آلمان و بعد از ۲۶ ژوئن ۱۹۴۳ رایش بزرگ آلمان خوانده میشد به حکومت آلمان در دوران بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ اطلاق می‌شود که دولت آدولف هیتلر تا سال ۱۹۴۵ میلادی در آن کشور در راس حکومت بود. در این دوران، کشور آلمان تحت حکومت حزب سوسیالیست ملی کارگران آلمان به رهبری آدولف هیتلر به عنوان صدراعظم و پیشوا بود. وی از سال ۱۹۳۴ رهبر حزب سوسیالیست ملی کارگران آلمان شد. پس از روی کار آمدن نازی‌ها در سال ۱۹۳۳، نام رسمی آلمان تغییر نکرد و «رایش آلمان» (به آلمانی: Deutsches Reich) یا «رایش سوم» که از سال ۱۸۷۱ بود، باقی ماند.

سکه 1 Reichspfennig

تاریخ صدور: 1940 تا 1945

جنس : روی       وزن: 1.81 گرم

فروخته شد


 آلمان شرقی یا دموکراتیک

پرونده:Flag of East Germany.svg        

                  پرچم                                          نشان

جمهوری دموکراتیک آلمان که به طور غیر رسمی «آلمان شرقی» نیز خوانده می‌شد دولتی کمونیستی بود که از ۱۹۴۹ تا ۱۹۹۰ در منطقه‌ای از آلمان که تحت اشغال شوروی بود حکومت می‌کرد.

جمهوری دموکراتیک آلمان در ۷ اکتبر ۱۹۴۹ در برلین شرقی اعلام موجودیت کرد. این اتفاق پنج هفته پس از اعلام موجودیت جمهوری فدرال آلمان در آلمان غربی بود. در سال ۱۹۵۴ این کشور کاملاً مستقل اعلام شد اما بنا به توافقات چهار قدرت جهانی در نشست پستدام نیروهای نظامی شوروی هنوز در این کشور مستقر بودند. این بیش از هر چیز به علت حضور گستردهٔ نیروهای آمریکایی در آلمان غربی و شرایط دوران جنگ سرد بود. آلمان شرقی از اعضای پیمان ورشو بود.
 
در ۱۸ مارس ۱۹۹۰ برای اولین بار انتخاباتی آزاد در این کشور برگزار شد و نتیجتا حزب اتحاد سوسیالیستی که حاکم بود اکثریت را در فولکس‌کامر (مجلس آلمان شرقی) از دست داد. (پیش از این اکثریت این حزب در انتخابات تضمین شده بود).
 
در ۲۳ اوت فولکس کامر رای به پیوستن آلمان شرقی به جمهوری فدرال آلمان را داد و نتیجتاً با اتحاد دوبارهٔ دو آلمان، جمهوری دموکراتیک آلمان ملغی شد.

سکه 20 Pfennig

تاریخ صدور: 1969 تا 1990

جنس : برنج      وزن: 5.4 گرم

فروخته شد

 

سکه 10 و 5 Pfennig

تاریخ صدور: 1963 تا 1990

جنس : آلومینیم    وزن: 1.5 و 1 گرم

فروخته شد


******برای خرید تماس بگیرید******

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکهآلمان نازیآلمان شرقی

تاريخ : سه شنبه 24 مرداد 1391 | 22:4 | نویسنده : masoud |

Royal Mint, United Kingdom launched its biggest ever Sports Collection Coints set which features 29 different coins of 50p each for the 29 sports of the 2012 Olympic and Paralympic Games.
 
For these  50p Sports Collection Coins for London 2012 Olympics, Royal Mint launched a competition in January 2009  inviting the British public to design a series of new 50p coins and it received thousands of excellent designs from all over the UK for these coins.

 

Below you can see photos of each of 29 coins representing all 29 sports events taking place in 2012 London Olympics :

Aquatics 50p Sports Collection Coin for 2012 London Olympics :

The Aquatics 50p coin for 2012 London Olympics has been designed by Jonathan Olliffe.

Archery 50p Sports Collection Coin for 2012 London Olympics :

The Archery 50p coin for 2012 London Olympics has been designed by Piotr Powaga.

Athletics 50p Sports Collection Coin for 2012 London Olympics :

The Athletics 50p coin for 2012 London Olympics has been designed by nine year old Florence Jackson.

Badminton 50p Sports Collection Coin for 2012 London Olympics :


موضوعات مرتبط: سکه های خارجی
برچسب‌ها: 50p CoinsLondon 2012 Olympics

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 مرداد 1391 | 2:2 | نویسنده : masoud |

 از زمان نخستین مسابقات المپیک به سبک مدرن در سال ۱۸۹۶،

به برندگان این مسابقات مدال داده شده است. برای هر شهری که

میزبان این بازی ها بوده، مجموعه مدال های خاصی ضرب شده است.

اندازه و طراحی این مدال ها در طول زمان تغییر کرده است.

 



 
.
.
.

 

بقیه در ادامه مطلب....

 


موضوعات مرتبط: مدال ها
برچسب‌ها: مدال المپیک

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 19 مرداد 1391 | 23:11 | نویسنده : masoud |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب بازی سیاه
  • وب کنترل سی
  • وب تراوین
  • وب آسان گل