فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

کیفیت تمامی سکه ها مطابق تصویر می باشد

برای اطلاع از قیمت ها sms/مسیج دهید

برای خرید تماس بگیرید

****************************************

 

100 دراخما یونان با تصویر اسکندر

... فروخته شد ...

 

20 دراخما یونان 1992

... فروخته شد ...

 

 5 افغانی محمد ظاهر افغانستان

... فروخته شد ...

 

1 پزو قدیم فیلیپین (سایز بزرگ)

... فروخته شد ...

 

2 اور قدیم نروژ 1955

... فروخته شد ...

 

2 روپیه سریلانکا 2008

... فروخته شد ...

 

50 کوپک شوروی 1991

... فروخته شد ...

 

50 درهم قطر

... فروخته شد ...

 

 1 مارکا بوسنی هرزه گوین

... فروخته شد ...

 

100 لیره ایتالیا

... فروخته شد ...

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش

تاريخ : پنج شنبه 4 دی 1391 | 21:39 | نویسنده : masoud |

 

ایالات متحدهٔ آمریکا (به انگلیسی: United States of America و به اختصار: USA) کشوری در آمریکای شمالی،

و به پایتختی شهر واشنگتن دی‌سی است. آمریکا سومین کشور پر جمعیت دنیا و چهارمین کشور پهناور جهان است،

و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود.

آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۳٬۰۰۰ میلیارد دلار در سال و ۱۹٪ قدرت خرید جهان،

بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای جهان را دارا است.

 

سری کامل سکه های 5 سنتی یادبودی آمریکا

برای خرید فقط تماس بگیرید

 با کیفیت عالی

تاریخ صدور: 2004 تا 2006

جنس : نیکل وزن: 5 گرم

فروخته شد

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروشفروش سکه های کشورها
برچسب‌ها: سکه های یادبودی آمریکاسکه 5 سنتی آمریکاسکه آمریکاسکه خارجی

تاريخ : جمعه 29 دی 1391 | 12:57 | نویسنده : masoud |

بریتانیا یا پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی (به انگلیسی: United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland و به اختصار: UK)‏ کشوری است واقع در اروپای غربی و به پایتختی شهر لندن. این کشور از چهار بخش تشکیل شده‌است: سه بخش آن کشورهای باستانی انگلستان و اسکاتلند و ولز هستند که روی‌هم بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهند. بخش چهارم ایرلند شمالی است که در جزیره ایرلند قرار دارد.
 
در بسیاری از منابع ایرانی، کل کشور بریتانیا سهواً انگلستان یا به طور خلاصه انگلیس خوانده شده‌است. در منابع رسمی باید از عبارت‌های «پادشاهی متحد»، «پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی»، «بریتانیای کبیر» یا «بریتانیا» استفاده کرد. در این متن و متون رسمی دیگر، عبارت انگلیس یا انگلستان فقط به انگلیس در نیمه جنوبی بریتانیا اشاره خواهد داشت.

در بریتانیا، مقام سلطنت جنبه تشریفاتی و نمادین دارد و اگرچه بسیاری از نهادهای حکومتی به نام پادشاه یا ملکه این کشور فعالیت می‌کنند، اما او عملا دارای اختیارات اجرایی و در نتیجه، مسئولیت سیاسی نیست و تصمیمات حکومتی، حتی در مورد بسیاری از موضوع‌های مربوط به خاندان سلطنتی و نهاد سلطنت، به نام پادشاه یا ملکه اما توسط دولت، پارلمان و سایر نهادها اتخاذ و اجرا می‌شوند.
 
هم‌اکنون الیزابت دوم رئیس دولت در بریتانیا و پانزده کشور دیگری است که وی بر آن‌ها سلطنت می‌کند.

تاریخچه ی تقسیم پوند به واحد های کوچک تر در بریتانیا

اکنون پوند به یکصد پنی تقسیم می شود اما تا سال 1970 پوند تقسیمات گوناگونی داشت . یک پوند برابر با 20 شیلینگ بود . هر 2 شیلینگ واحد دیگری به نام فلورین را تشکیل می داد . بنا براین هر 10 فلورین یک پوند می شد . هر شیلینگ برابر با 12 پنی بود در نتیجه یک پوند 240 پنی می شد . تقسیمات واحد پول بریتانیا به این موارد محدود نبود . هر پنج شیلینگ مساوی با یک کرون بود و هر پوند به 4 کرون تقسیم می شد . بین سال های 1967 تا 1970 این تقسیمات پیچیده حذف شدند و پوند بریتانیا به صورت ساده برابر با یکصد پنی شد .

 

پک سکه های بریتانیا

>> برای خرید فقط تماس بگیرید <<

فروخته شد

این مجموعه شامل 26 سکه و 24 مدل می باشد

سمت چپ به شرح زیر:

دو شیلینگ جرج - یک شیلینگ جرج - سه پنس جرج

دو شیلینگ الیزابت - یک شیلینگ الیزابت با دو تصویر - 6 پنس الیزابت

دو عدد یک پنی سایز بزرگ الیزابت سال 1962 و 1963

یک پوند الیزابت - دو مدل 20 پنی

سمت راست به شرح زیر:

نیم پوندی و 10 پنی تاج اول و دوم

1 و 2 و 5 پنی با سه تصویر الیزابت

دو عدد 1/2 پنی

 تصویر خود سکه ها (ببخشید کیفت تصویر پایین است)

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروشفروش سکه های کشورها
برچسب‌ها: سکه های انگلیسسکه بریتانیاسکه جرجسکه الیزابتسکه شیلینگسکه خارجی

تاريخ : جمعه 29 دی 1391 | 17:6 | نویسنده : masoud |

 Flaga Francji

Herb Francji

فرانسه (France): فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی و بعد از اوکراین دومین کشور بزرگ قاره اروپا است. نام فارسی آن دخیل از واژه فرانسوی France است. فرانسه به معنی «سرزمین فرانک ها» می‌باشد. نام فرانک نیز از نام نیزه‌ای که frankon نامیده می‌شد و این اقوام از آن استفاده می‌کرده‌اند، آمده است. پرچم رسمی کشور فرانسه به سه رنگ آبی، سفید و قرمز است. قرمز رنگ انقلاب فرانسه و همچنین رنگ جمهوری در این کشور است.

سفید که نماد خلوص و سادگی و رنگ شخصیت‌های بزرگ تاریخی فرانسه می‌باشد. آبی نیز رنگ پایتخت فرانسه (پاریس) محسوب می‌شود. عموم مردم در جهان برج ایفل را مترادف با فرانسه قلمداد می‌کنند و از این رو می‌توان «برج ایفل» را به نوعی نماد این کشور تلقی نمود. همچنین «خروس» يكي از نمادهاي كشور فرانسه است که اشاره اي تاريخي به سقوط امپراتوري رم غربي و ظهور دوباره «سرزمين گل» (فرانسه قديم) است.

تصویر یک زن به نام «ماریان» نیز از نمادهای جمهوری و آزادی فرانسه است. تصویر «زن بذرپاش» که نماینده زاد و ولد و غنای کشاورزی در فرانسه به شمارمی آید، از دیگر نمادهای مشهور در این کشور است که نقش آن بر روی برخی از سکه‌ها نیز مشاهده می‌گردد.همچنین در میان فرانسویان استفاده از تصویر «گل سوسن» که نماد پادشاهان فرانسه است، بسیار رایج است.
 

پک کم نظیر و زیبای سکه های فرانسه

 

* شامل 18 مدل سکه متفاوت *

دارای سکه های کمیاب و ارزشمند

 

 برای خرید فقط تماس بگیرید

  (کیفیت تصویر زیر)

 

...فروخته شد...

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروشفروش سکه های کشورها
برچسب‌ها: سکه های فرانسهسکه

تاريخ : پنج شنبه 28 دی 1391 | 17:11 | نویسنده : masoud |

File:Flag of Kazakhstan.svg             File:Coat of arms of Kazakhstan.svg

قزاقستان (به قزاقی: Қазақстан، به روسی: Казахстан) کشوری است در آسیای میانه. پایتخت این کشور در سال ۱۹۹۸ از آلماتی در جنوب که بزرگ‌ترین شهر کشور است به آستانه در شمال منتقل شد. جمعیت قزاقستان ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، زبان‌های رسمی آن قزاقی و روسی و واحد پول آن تِنگه است. قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی در دنیا است و تراکم جمعیتی کمی دارد.
 
قزاقستان در تاریخ ۱۶ دسامبر ۱۹۹۱ آخرین جمهوری شوروی بود که اعلام استقلال کرد. رهبر زمان کمونیسم قزاقستان یعنی نورسلطان نظربایف پس از استقلال به ریاست‌جمهوری قزاقستان رسید و هم‌چنان در این منصب باقی‌مانده‌است.
 
قزاقستان کشوری چندقومی است و قزاق‌ها حدود ۶۳ درصد ساکنان آن را تشکیل می‌دهند. ۲۳.۷ درصد مردم این کشور روس و بقیه ازبک، اوکراینی، اویغور، و غیره هستند. دین ۷۰ درصد از مردم اسلام و مذهب بقیه ساکنان مسیحیت است.
 
وسعت قزاقستان ۲٬۷۱۷٬۳۰۰ کیلومتر مربع (بیش از سه برابر ترکیه یا پاکستان) است و حدود ۲۰٪ آن در سوی کوه‌های اورال قرار گرفته و به لحاظ جغرافیایی بخشی از آن در اروپا است. البته قزاقستان معمولاً یک کشور آسیایی طبقه‌بندی می‌شود.
 
آستانه، پایتخت کنونی قزاقستان شهری است بسیار سرد و بادخیز که دمای هوا در زمستان در آن به منفی ۴۰ درجه می‌رسد. گروه‌هایی از ملی‌گرایان روس در روسیه و داخل قزاقستان دعوی الحاق مجدد شمال قزاقستان به روسیه را داشتند، و این یکی از انگیزه‌های رئیس‌جمهوری قزاقستان برای انتقال پایتخت به شهری در مرکز کشور و نزدیک به روسیه بود و این امر باعث شد که شمار زیادی از قزاق‌ها به این شهر منتقل و این دعوی به خودی خود خاموش شود.

 

سری سکه های قزاقستان

برای خرید تماس بگیرید

فروخته شد

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکه های قزاقستان

تاريخ : سه شنبه 26 دی 1391 | 17:43 | نویسنده : masoud |

 

مجموعه زیبا و تکرار نشدنی سکه های مستعمره هند

 

برای خرید فقط تماس بگیرید

 فروخته شد لطفا سوال نکنید

 

4/1 آنه جرج پنجم 1926 

2 آنه جرج پنجم سال 1918

4/1 آنه جرج ششم 1940

 

2 آنه جرج ششم 1939

یک آنه جرج ششم 1946

2/1 آنه جرج ششم 1943

نیم روپیه جرج ششم 1946

 

4/1 آنه جرج ششم 1946

1/4 Rupee1/4 Rupee

5 روپیه یادبودی 1985

5 Rupees (Indira Gandhi)5 Rupees (Indira Gandhi)

 4/1 آنه 1951

1 Pice (1/4 Anna)1 Pice (1/4 Anna)

5 پیسه 1962

5 Naye Paise5 Naye Paise

10 سنت مالایا 1950

 

عکس خود سکه ها

 

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکه مستعمره هندسکه مالایاسکه هندسکه مالزیکلکسیون سکهسکه قدیمی

تاريخ : پنج شنبه 24 دی 1391 | 17:42 | نویسنده : masoud |

Flaga Rosji

Herb Rosji
 
روسیه (به روسی: Россия، واج‌نویسی: راسیا) با نام رسمی فدراسیون روسیه (Российская Федерация، راسیسکایا فدراتسیا) پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

 روسیه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان است. پهناوری روسیه دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا است. این کشور در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده‌است و بیشتر مناطق کشور سردسیر و کم بارش است. به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است.

 
روسیه حدود ۱۴۲ میلیون تن (براورد ۱۳۸۷) جمعیت دارد، که از این دید در جهان نهم است. تراکم جمعیت روسیه ۳/۸ تن در هر کیلومتر مربع است که از پایینترین نرخهای تراکم جمعیت در جهان است. همچنین نرخ رشد جمعیت در این کشور منفی است. بیشتر جمعیت روسیه در غرب این کشور (بخش اروپایی) زندگی می‌کنند. حدود ۸۰ درصد (۱۱۵ میلیون تن) از مردم روسیه از نژاد روسی هستند و سایر نژادهای این کشور عبارتند از: تاتار، اوکراینی، چوواش، چچنی، ارمنی، داغستانی، مغول، آواری، اینگوش، چرکس، بالکار، اوستیایی، آذری، گرجی، و...
 
زبان رسمی روسیه، زبان روسی است. ولی ۲۷ زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد. روسیه ۲۱ جمهوری خودگردان دارد که بیشتر در جنوب باختر کشور (قفقاز شمالی) قرار دارند. روسیه فرهنگ پرباری دارد و نوسندگان معروفی مانند تولستوی و داستایوفسکی روسی بوده‌اند.
 
File:Kremlin 27.06.2008 01.jpg

روسیه تا پیش از قرن هجدهم یک حکومت نه چندان نیرومند در خاور اروپا بود و وسعت آن چندان زیاد نبود. تا اینکه در آغاز قرن ۱۸ میلادی و با اصلاحاتی که تزار پتر بزرگ انجام داد، این کشور به یک امپراتوری پهناور و نیرومند تبدیل شد. در سال ۱۹۱۷ انقلاب کمونیستی در این کشور به وقوع پیوست و نام کشور به «اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی» تغییر یافت. روسیه، با عنوان جمهوری فدراتیو روسیه شوروی، مهمترین و بزرگ‌ترین جمهوری در اتحاد جماهیر شوروی بود. در سال ۱۳۷۰ (۱۹۹۱) شوروی پس از جنگ سرد طولانی با غرب فروپاشید و فدراسیون روسیه به جای آن نشست.
 
واحد پول روسیه روبل است. اقتصاد روسیه صنعتی و نیز وابسته به منابع بزرگ انرژی این کشور به ویژه گاز است. و راههای ترابری این کشور نیز بسیار مهم هستند. روسیه با تولید ناخالص داخلی ۱۲۸۹ تریلیون دلار در سال ۱۳۸۶، هفتمین اقتصاد بزرگ جهان بوده‌است. اقتصاد این کشور بر پایه سرمایه داری و خصوصی سازی است، که این موضوع پس از فروپاشی شوروی و رهایی از اقتصاد دولتی و سوسیالیستی انجام شد. روسیه عضو گروه هشت است و از کشورهای صنعتی به حساب می‌آید. درآمد سرانهٔ این کشور در سال ۲۰۱۰ در حدود ۲۲۳۰۰ دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۰۵ که ۹۹۰۰ دلار بوده رشد چشمگیری کرده و دائماً رو به رشد است. به طوری که تخمین زده می‌شود که روسیه تا سال ۲۰۱۶ میلادی از ۱۰ کشوری محسوب خواهد شد که بیشترین در آمد سرانه را دارند.
 
File:PalaceSquare.JPG
 
پک سکه های روسیه
 
برای خرید تماس بگیرید
 
فروخته شد
 
 
 سری سکه های قدیم روسیه
 
به تاریخ 1992 تا  1993
 
 
 
سری سکه های روسیه
 
 
به تاریخ 1993 تا 2000
 
 
 
 
سری سکه های جدید روسیه
 
 
به تاریخ 2009

تفاوت سری قدیم و جدید

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکه های روسیهسکه روسیسکه قدیمیسکه خارجی

تاريخ : پنج شنبه 22 دی 1391 | 9:28 | نویسنده : masoud |

پرونده:Flag of Algeria.svg          File:Algeria coa.png

          پرچم                                      نشان ملی

اَلجَزایر (به عربی: الجزائر) کشوری است در شمال قاره آفریقا، میان مراکش و تونس. پایتختش الجزیره نام دارد. مردم الجزایر عرب و بربر هستند، و دین رسمی‌شان اسلام و مذهبشان سنی است. مساحت آن ۲/۳۸۱/۷۴۱ کیلومتر مربع و در آمار سال ۲۰۰۹ (میلادی) جمعیت آن ۳۵/۳۶۹/۰۰۰ نفر بوده‌است. زبان رسمی الجزایر عربی است ولی به زبان فرانسوی وبربر نیز صحبت می‌کنند.

الجزایر کشوری در شمال قاره آفریقا است، که از سمت شرق به تونس و لیبی از سمت غرب به مراکش و صحرا، از جنوب غربی موریتانی، از سمت شمال به دریای مدیترانه و از سمت جنوب به نیجر و مالی محدود است. مساحت آن حدود ۲/۳۸۱/۷۴۱ کیلومتر مربع یعنی تقریبا سه برابر فرانسه و در حدود یک برابر و نیم ایران است.

پیش از چیرگی فرانسه، کشوری مستقل بشمار می‌رفت و اداره کشور به دست یک شخص که لقب (داعی) نامیده می‌شد اداره می‌گردید. الجزایر به سه استان بزرگ تقسیم شده بود و اداره هر استان به دست یک نفر که به‌عنوان (بای) خوانده می‌شد قرار داشت.

در سال‌های اخیر افکار استقلال‌طلبانه در آنجا رواج یافت و مردم الجزایر حکومتی آزاد تشکیل داده با دولت فرانسه جنگیدند. پیکار آنان به استقلال الجزایر انجامید.

سری زیبای سکه های الجزایر

 فروخته شد

 

برای خرید تماس بگیرید

 

(کیفیت... تصویر زیر)

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروشفروش سکه های کشورها
برچسب‌ها: سکهسکه های الجزایرسکه خارجیسکه کلکسیونیسکه قدیمی

تاريخ : پنج شنبه 20 دی 1391 | 1:59 | نویسنده : masoud |

Flaga Polski

Godło Polski
 
لهستان (به لهستانی: Polska) کشوری در اروپای خاوری است. جمهوری لهستان کشوری
 
است در مرکز اروپا، شرق آلمان، شمال جمهوری چک، جنوب منطقهٔ کالینینگراد (روسیه)، جنوب غرب لیتوانی و غرب بلاروس و اوکراین.
 
قوه مجریه این کشور به ترتیب رئیس جمهور، نخست وزیر و هیات وزیران است. رئیس جمهور
 
برای مدت ۵ سال انتخاب می‌گردد که حداکثر یک رئیس جمهور می‌تواند دو دوره در این پست خدمت کند.
 
نام این کشور در بیشتر زبان‌های اروپایی صورتی از پول (Poland) است.
 

 

2 Groszy لهستان 1928 (کمیاب)

85 سال قدمت 

با کیفیت عالی 

 

... فروخته شد ...

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش
برچسب‌ها: سکه لهستانسکه قدیمیسکه کمیابسکه کلکسیونیسکه خارجی

تاريخ : پنج شنبه 18 دی 1391 | 1:21 | نویسنده : masoud |

پرونده:Flag of Austria.svg          پرونده:Austria Bundesadler.svg

            پرچم                                      نشان

 

اتریش (به آلمانی: Österreich) یکی از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت آن وین است.

این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان،

از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.

 پیش از سده‌های میانه، رومیان، اتریش کنونی را نوریکوم می‌نامیدند. نام اتریش از دوره شارلمانی باقی ماند. اتریش تا سالیان درازی هویت سیاسی مستقلی نداشت و در سده‌های میانه بخشی از شاهنشاهی روم بشمار می‌آمد. در پایان سدهٔ ۱۳ رودلف هاپسبورگ بر اتریش کنونی چیره شد و خاندان هابسبورگ از آن به بعد تا قرن بیستم میلادی بر اتریش حکومت کردند.

بعد از فروپاشی شاهنشاهی روم در سال ۱۸۰۶، امپراتوری اتریش تشکیل شد. در ۱۸۶۷ امپراتوری دوگانه اتریش-مجارستان شکل گرفت که بعد از شکست نیروهای مرکزی در جنگ اول جهانی به چند بخش تقسیم شد. در ۱۹۳۳ انگلبرت دولفوس حکومتی با گرایش‌های فاشیستی برپا کرد. در ۱۹۳۸ هیتلر کشور اتریش را به آلمان منضم کرد. بعد از پایان جنگ دوم جهانی اتریش به اشغال متفقین درآمد و از ۱۹۵۵ به صورت جمهوری فعلی درآمد.

طبق آخرین آمار بانک جهانی اتریش پس از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد،

آمریکا، آلمان و ژاپن در مکان هفتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته‌است

پرونده:Salzburger Stadtansicht.jpg

 

پک سکه های اتریش

برای خرید تماس بگیرید

 کیفیت عالی

قیمت: فروخته شد

10 Groschen10 Groschen

 


موضوعات مرتبط: سکه های خارجیخرید و فروش

تاريخ : سه شنبه 16 دی 1391 | 15:14 | نویسنده : masoud |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب بازی سیاه
  • وب کنترل سی
  • وب تراوین
  • وب آسان گل